2011-07-04

Drömträdgård Del 1

Klädd för trädgårdsrunda

Utanför staketet

Entrén

Loppis

Betongalster

Nyetablering

Fågelbad & Madonna

I humle-spaljén

Ett parti schack kanske?

Ljuvlig vit pion

Ännu mer pioner! <3





Ännu ett rum i trädgården






Igår var jag, mamma & min svärmor hos Carina & Ken Schill i Mossebo, dom hade "Öppen trädgård" och jag förstår verkligen varför dom blev utsedda till Årets trädgård (av tidningen Drömhem & Trädgård 2008).

Trädgården var uppdelad i olika rum med olika färg teman, rummens väggar bestod av fina staket och täta häckar, överallt skymtade fina betongfigurer och fat som dom tillverkat själva.
De vackraste pionerna jag någonsin sett trängdes med stora doftande rosbuskar och alla världens växter, fina små gångar, dammar, rabattavskiljare i form av gamla sänggavlar, egensnickrade spaljéer...
ÅÅåhh jag är helt såld! Vill bara sätta spaden i jorden hemma, plantera & planera.
Jag vill skapa personliga installationer som Carina & Ken!

Besök gärna deras fina blogg Trädgårdsdrömmar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar