2011-03-22

Om sprutor å sånt...

   Igår var jag på vårdcentralen för att ta prover då min mage inte är som den ska.

Snälla mamma hade varit förbi med bedövningscreme åt mig & tack vare den på min arm behöll jag lugnet när jag satt där i väntrummet.
-Ända tills sköterskan öppnar dörren & ropar upp mitt namn!
Jag känner hur jag börja svettas, mår plötsligt illa & känner gråten i halsen, kom in och satte mig ner i stolen, sneglade på alla provrör hon skulle fylla med blod då hon avbryter mina tankar med att fråga om jag trodde jag fixade att sitta upp eller om jag hellre ville ligga ner. "Jag kan nog sitta upp", kraxade jag fram. Jag tittade bort när hon stack mig & kände det inte ens! Woohhooo!! -Då vad det klart sa hon!
Kände mig så himla stolt & lättad!
Tur att det finns sköterskor som är så bra på det där med att ta blodprov! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar