2010-10-18

Föreläsning om kemiska tillsatser i maten

Ikväll har jag varit på en föreläsning om hur vi påverkas av alla tillsatser i maten.
När jag bokade mig på föreläsningen fastnade jag för dessa ord:


-Må bra! Om kemiska tillsatser i maten.
Tommy svensson - föreläsare och författare ger en av landets just nu populäraste föreläsningar. Under 2-3 timmar berättar Tommy Svensson, författare till succéboken Handbok för den Kräsne Konsumenten om våra tveksamma tillsatser i mat, hur vi påverkas av dem och hur vi lättast kan undvika dem. Denna föreläsning förändrar deltagarnas syn på mat och konsumtion och får ofta betyget "det bästa jag varit
på". Föreläsningen ger en ny inblick i hur våra multinationella företag jobbar, hur vi frossar i raffinerade produkter och falska fetter. 

Just nu snurrar alla E-ämnen runt i skallen på mig & jag har pratat hål i huvudet på Micke om hur farligt det är med all färdigmat helt utan vitaminer, coca cola som innehåller nervgift, Fun light saft som nära på kan klassas som bekämpningsmedel, hur de veg.fetterna framställs, hur sjuka vi kan bli av allt detta gift vi sätter i oss!

Fy farao alltså! Stor skam att dom får proppa i sånt i grejer vi ska äta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar